Mrs. b & co

December Daily 2010: dag 9

"Julsånger. Du övar för fullt, och har lärt dig en massa julsånger på dagis. “Midnatt råder”, “Sankta Lucia”, och “Goder Afton”. Fast då sjunger du oftast “Goder Morgon” istället. Och så uttalar du Lucia så härligt, med ett “o” istället för “u”. Men det är en hemlis, egentligen, alla julsångerna. För ni övar ju inför Lucia-framträdandet. Den som ska vara så tidigt på morgonen, med alla föräldrar och barn. Och det är också en hemlis att ni ska sjunga “Manboy”. Tror jag i alla fall. Det är din absoluta favoritlåt. Egentligen den första låten du lärt dig att härma. Emelie-fröken berättade att du sjunger högst av alla när ni sjunger den. Det kan jag tänka mig. Det är så roligt att lyssna på dig när du sjunger. Och jag tror att du tycker det är lika roligt att sjunga. Min söta lilla sångfågel."

Christmas carols. This year you have learnt some christmas carols for the first time. You enjoy singing and like to practice the songs. You also try to sing along to other songs you hear on the radio. For example Shakiras "Waka waka", which probably isn't the easiest song to start with...
I love listening to you when you sing!


Digitala templates, overlays och wordart: Ali Edwards / Designer Digitals


Kommentarer
Postat av: Designtjejen/Emmelie

Vad fint!

Kram

2010-12-10 @ 22:23:59
URL: http://designtjejen.blogg.se/
Postat av: cia

so so sweet! I am really enjoying following your December Daily.

2010-12-10 @ 23:58:56
URL: http://paperpapereverywhere.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0