Mrs. b & co

Ute

* Vårsol
* En varm kopp te
* Flygplansljud
* Sitta under en filt
* Solglasögon
* Glada barn med rosiga kinder
* Fågelsång
* Lättare kläder
* Sitta i en solstol med en trave trädgårsböcker

Jag tar sällan stora ord i min mun, men idag måste jag ta i med ett rungande "Jag känner livet i mig"!
Nu, det är nu det vänder!

Hjärnan börjar spinna på högvarv med det som rör uteliv. Vi har redan beskurit "den lilla" ligusterhäcken för ett par veckor sedan. Så skönt! Men den stora häcken... Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till, vi är lite villrådiga kring hur vi ska beskära den rackarn. Vi köpte större plantor där som väl, såhär med facit i hand, inte var helt rätt beskurna från start från plantskolan. Ja ja, vi får väl se hur vi gör. Innan mars är över ska jag i alla fall ha gått där med sekatören.

Annat som går runt i huvudet är tanken om väggar. Vad sjutton ska vi ha för väggar till vårt stora trädäck? Det är främst vid utebordet längst bort jag funderar. Ska vi ha höga stolpar med överliggare mellan? Kanske någon form av spaljeer med klättrande växter? Eller både och? Och på hörnet vid planteringslådorna, där tänker jag mig något klättrande. Men upp på vad? Det känns som jag vill ha helheten klar för mig innan jag börjar med det ena eller det andra hörnet. Och det gör mig tokig - jag kommer liksom inte fram till något! Jag skulle nog behöva någon att bolla med. Skulle jag få välja fritt skulle jag välja hon trädgårdsarkitekten som svarar på liknande läsarfrågor i tidningen "Allt om Trädgård" - de skisser jag sett där hittills har fallit mig helt i smaken och hon ser ut att ha hittat "mitt-i-prick"-rätt varje gång. Jag får väl skicka in en egen läsarfråga...



Kommentarer
Postat av: JonnaK

Vilken otroligt härligt dag det har varit...jag kan bara hålla med dig om att livet känns ganska bra!

Cykeltur med Dottern, eftermiddagsfika med sol i det skönaste hörnet på framsidan...och en härligt god lördagsmiddag! Gott!

Kramen.

2011-03-05 @ 19:00:54
URL: http://karlssonjonna.blogg.se/
Postat av: camillasnyahem

Oj, bor vi verkligen i närheten av varandra? Vad avundsjuk jag blir på att ni verkar ha barmark!? Här ligger det över en decimeter kvar och försenar vårt bygge. GRR. :)



Ser (och låter) underbart ut!



Kram

2011-03-05 @ 20:35:14
URL: http://www.camillasnyahem.se
Postat av: LiseLotte

Att det blir ljusare om dagarna känns ju så mycket lättare. Tänk vad solen ger människan energi.

2011-03-05 @ 21:31:32
URL: http://liselottesj.blogspot.com/
Postat av: Malin

Det måste vara nu som skillnaden är som störst mellan nord o syd..



Vi har iofs oxå fått varmare för ca en vecka sen, då det kändes som om vi blev utsläppta ur den mörka frysboxen o livet återvände :)

2011-03-05 @ 22:27:31
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hos er ser det verkligen ut som att våren är kommen! Härligt!

2011-03-06 @ 20:42:02
URL: http://www.fyraifamiljen.se
Postat av: Nettan

Jag förstår helt och fullt vad du menar med hur skall man ha det i sin trädgård. Ni har kommit längre än vi . Om några veckor skall vi börja mura upp vår mur och åt grannen och börja fylla upp framsidan till rätt nivå. Sen blir det att plantera, träd, buskar allt som inte finns så vi kan få lite avskärmning mot grannen. Å vad jag längtar. Men ska jag bygga en pergola eller ett staket eller både och. Ja du ser jag har lika många funderingar som du.



Om några dagar kommer våren hit också och då har snön försvunnit och då ska jag plantera lite blommor i några krukor LÄNGTAR!



Ha en trevlig kväll!

2011-03-20 @ 22:10:55
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0