Mrs. b & co

Trädgårdsstatus

Ja var ska man börja, eller det är väl snarare tvärtom egentligen - vi har ju inte så mycket planterat än... Jag tog i alla fall en titt i planteringslådan i eftermiddag, och uppenbarligen har jag inte kollat till den på ett tag för jag blev något förvånad över vad som tittade upp där. Mitt bland de planterade alliumlökarna är det istället en pärlhyacint som tittar upp! Några allium finns inga spår av, mer än bladen, men då jag är nybörjare så har jag i och för sig ingen aning om när den fina klotlöken borde börja visa sig.



Den stackars Bimbon (bambun) visar inte heller några tecken på liv. Så det är nog dags att inse faktum att den hårda vintern helt enkelt tog kål på den. Så det blir nog till att bita i det sura äpplet och inhandla en ny.

Bland det som växer och verkar må bra finns alunroten och kärleksörten. Blodlönnen har också fått nya små blad, men jag är trots det orolig över hur den kommer att må framöver. Baserat på förra årets torkade blad tror jag att det helt enkelt är ett för blåsigt läge för den stackarn. Men självfallet hoppas jag på att ha fel.

Nu har himlen precis öppnat sig, men merparten av sena eftermiddagen har det varit uppehåll och kvävande värme. Precis sådär lagom så man hinner passa på att grilla. Och det är inte första gången vi tajmar middagen med att en tvätt behöver hängas upp. För att inte glömma (för det har också hänt ett antal gånger) så skrev vi en liten kom-ihåg-lapp.









Kommentarer
Postat av: Jenny

Haha vilken söt bild på lillasyster! Trist när vintern tagit död på växterna, hoppas ni får bättre lycka med det nya ni köper :-) Trevlig kväll! Kram Jenny

2010-05-15 @ 19:55:51
URL: http://www.fyraifamiljen.se
Postat av: Mia

Åh sicken sötis:) Jag trodde knappt gräset skulle leva under snön efter denna vinter men men det gjorde det:) Ha en fin fortsatt lördagskväll:) Kram M

2010-05-15 @ 21:51:41
URL: http://mittvitahus.blogspot.com
Postat av: Proforma - Irene

Söt liten kom ihåg-lapp!

Ja, det är mycket som farit illa denna vinter! Framför allt sådant som inte använt snön som isolering... t.ex. vårat rosenträd som jag var så stolt över. Även lagerhäggen har tagit stryk men det var nästan väntat, den är inte så tålig.

Här har vi också grillat i uppehållsväder!

2010-05-15 @ 21:57:10
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Carina - inspirera

Härligt med en vandrande anslagstavla!

Visst är det härligt när det börjar röra sig i planteringarna...mindre kul när det inte gör det!



Tack för kommentaren hos mig...och jo, det är Hasselfors trampstenar som jag köpt. De är riktigt fina både mörka och ljusa, med eller utan hål...

Kramen.

2010-05-16 @ 13:39:10
URL: http://inspirera.bloggsida.se
Postat av: Barfotsgatan

Tvätt...alltid pågående här hos oss, i alla lägen! ;-)

Hos mig är det bara maskrosorna som frodas, de har förklarat krig upptäckte jag när jag var ute i eftermiddags! Upp till kamp alltså!

//Anna

2010-05-16 @ 19:27:26
URL: http://www.barfotsgatan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0