Mrs. b & co

Nöjd

Nu en dryg månad efter min första joggingtur på 6 år vill jag sammanfatta läget så här långt.

Skorna, de som var sprillans nya för en månad sedan, har fått prova på turer i både sol och regn. Jag är nöjd över att jag kommit ut och sprungit varje vecka. Jag är nöjd över att jag fortfarande längtar ut i skogen. Jag är nöjd över att jag, trots att detta inte skulle vara någon prestationsinriktad insats, fortsätter att förbättra varvtiderna på rundan. Mest nöjd är jag efter varje avverkad runda.

Gårdagens skor efter varvet i skogen. Jag är så nöjd med skoinköpet i våras, och kan inte annat än rekommendera dig som går i nya-löparsko-tankar att få skorna utprovade hos någon som kan skor. (Min "expert": Löp & Sko Kliniken)




Som ni märker duggar det inte tätt med inlägg om inredning. Så kommer det säkerligen förbli ett tag framöver. För mig ligger fokus denna årstid på uteliv och familjeliv. Och en och annan joggingtur. Inomhusprojekten får vänta till hösten.

Kommentarer
Postat av: Hildur - fixa&dona

Vad roligt att läsa om dina joggingturer! Själv har jag precis kört igång igen och laddar för Tjejmilen. Har du möjligtvis några tips att dela med dig av? :-D Här ägnas kvällarna åt löpning istället för bloggande. Men man måste ju ta hand om sig själv också, inte bara hemmet. :-) Kram på dig och hoppas att du har en skön sommar!

2010-06-21 @ 23:01:26
URL: http://fixaodona.se
Postat av: Carina - inspirera

Visst är det härligt att komma ut i naturen...men jag håller med dig om att det är bäst när det är gjort ;)

Härlig tid nu!

Kramen.

2010-06-22 @ 06:54:37
URL: http://inspirera.bloggsida.se
Postat av: anette

Det här med bloggandet går i perioder och man ska ju göra det för att det är kul. Några joggingturer har det inte blivit för min del, men förhoppningsvis blir det mer rörelse av annan sort och mer uteliv nu när solen hittat hit och det snart är semester. Ha en härlig dag!

2010-06-22 @ 10:42:21
URL: http://vibyggerhus.blogg.se/
Postat av: Malin

Grymt bra jobbat m joggingen!



Jag funderar på om jag skall köpa ett par joggingskor o göra specialsulor f jogging, men det är dyrt o det är högst osäkert om det kommer att fungera alls...Det vete tusan hur många år sen jag kunde jogga alls, kanske 15..



Jag skulle så gärna vilja kunna jogga igen, för viktens skull bl a.

2010-06-22 @ 17:15:04
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Härligt när man är så nöjd med sig själv! Duktiga du! Borde göra nåt liknande men kommer aldrig igång.



Trevlig midsommar!

2010-06-24 @ 00:59:01
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Lin

Vilka fina bilder du tar. Vad använder du för objektiv mest? Jag blev lite inspirerad också vad gäller springandet och man skulle kanske ta och damma av gympalådorna :)

2010-06-24 @ 06:59:16
Postat av: InneoUte-Malin

Blir riktigt inspirerad. Min löpning har helg legat stilla de senaste månaderna efter idel förkylningar, men när jag läser ditt inlägg blir jag riktigt sugen på att sätta igång igen. Det är ju så skönt efteråt och rätt skönt under tiden också när man känner att det går lite lättare för varje gång.



För mig för du göra inlägg om vad du vill så länge du tar så fina bilder. :-)



Ha en riktigt fin midsommar!!

2010-06-24 @ 23:39:10
URL: http://inneoute.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0