Mrs. b & co

Tisdagstema: favoritfärger i inredningen

Det är bara att erkänna. Att liksom "face the fact". Svart och vitt är min gebit här hemma. Det har inte varit någon medveten inriktning vad jag kan minnas, utan det har nog mest bara blivit så vartefter. Kanske har det något att göra med när vi sålde vår bostadsrätt för fyra år sedan. Där färgerna på väggarna var olika i varje rum. Så när vi byggde huset bestämde vi oss för vita väggar i de flesta av rummen. Och där det inte blev vitt den gången, är det numera vitt eller närapå vitt. Sen hur det vita utökades med det svarta minns jag inte heller. Men jag kan bara konstatera att det har blivit så. Det krävs inte så mycket för att inse det, det är bara att se sig omkring här hemma. Det verkar vara svart och vitt som jag trivs bäst med helt enkelt. Som bas i alla fall. För jag är inte främmande för färgklickar, inte alls. Just nu gillar jag t.ex. grönt mycket. Men tillbaka till det svarta och vita, som jag fokuserar på idag. De återfinns som enfärgade element och i mönstrad konstellation. Här nedan syns ett nytillskott i den grafiska skalan - den skönaste finaste korskudden i grått (ja, jag sållar in även det i det svartvita just nu) från "I love kuddar". Tätt följt av Mademoiselle, min egenvirkade ripple-kudde, svartvita elefanter, och sist men absolut inte minst den sköna Ikea Stockholm. Och högst upp snyggaste UrbnCal 2011 i, ja just det, svartvit skala. Black n' white, it is!

Mitt bidrag till Fabrikens tisdagstema.


Kommentarer
Postat av: Carina - inspirera

Många vackra färger finns det!

Svart och vitt är två av dem...

Ha en underbar tisdag.

Kramen.

2011-02-01 @ 10:40:40
URL: http://inspirera.bloggsida.se
Postat av: Sofia Agardtson

Tjusigt! Jag gillar verkligen mixen av kuddar :)

2011-02-01 @ 11:49:54
URL: http://www.ilovekuddar.se
Postat av: LiseLotte

Vita elefanter finns hemma hos mig också.

Din ripple-kudde skulle jag bra gärna vilja ha ;)) LiseLotte

2011-02-01 @ 12:04:14
URL: http://liselottesj.blogspot.com/
Postat av: Weronica - En mammas dag

Fint, fint, fint! En sådan där Cross-kudde står på min stående önskelista, men jag har inte kommit till skott där ännu. Roligt att se den hos dig!

2011-02-01 @ 12:15:41
URL: http://www.enmammasdag.com/weronica
Postat av: Dessi - Home and desire

Ja, svart och vitt är favoriter här också.. Utan tvekan :)

2011-02-01 @ 14:22:41
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: InneoUte-Malin

Tjusigt! Jag hänger nog allt med på din svartvita skala som råder även hemma hos oss. En och annan färg kommer och går men det svart-vita består.



Blev sjukt sugen på Cross-kudden och svårt imponerad av den egenvirkade. :-)

2011-02-02 @ 13:31:35
URL: http://inneoute.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja är oxå sugen på svartvitt. Skall göra om hallarna och trappen mellan dem, letar febrilt efter en svartvit tapet som en fondtapet på en vägg bakom hallspegeln. Den får inte vara stormönstrad för det kommer inte synas så mycket av tapeten. Alla jag blir förtjust i har utgått ur sortimentet.. :(



Men hittar jag ingen favorit så blir det vitt hela vägen, man får fixa med lite svartvita foton och svart på hängare, byrå, spegel osv.



En fråga, vet du ngn bra NCS kod för en snygg vit. Det vita vi målat förut var Stockholmsvitt och jag tycker den är lite för gul..

2011-02-02 @ 18:47:37
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Malin igen

Fast det lustiga är att den Stockholmsvita blir väldigt olika i olika rum, i vårt kök drar den mot gult och i källarhallen känns den inte ett dugg gul..

2011-02-02 @ 18:48:41
Postat av: Malin igen!

Tack för svaret.

Vi målade en gång en toalett m obruten vit, men den kändes otroligt kall, så den blev oxå ommålad m Sthlmsvit.



Så det kanske blir Sthlmsvit i hallen i alla fall. Tycker man att den drar mot gult där så kanske man kan be affären att minska lite den gula dosen.



Mina föräldrar bröt lite med rött i sin hall o det blev genast lätt rosa-aktigt..

2011-02-02 @ 20:53:19
Postat av: Proforma - Irene

Samma för mig! Trivs bäst med vita väggar och en del svart och grått på annat! Och så ansluter jag mig till övriga om de kuddarna i soffa... fina!

2011-02-06 @ 22:32:45
URL: http://proforma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0