Mrs. b & co

Spraylim é kass

Note to self: använd inte spraylim igen.
Jag köpte spraylimmet tidigare när jag skulle förbereda December Daily albumet. Det fanns en del element där som lämpade sig väl för att limmas fast med sprayvarianten. Jag noterade redan då att trots en hel del limmande så fäste det inte så bra. Detta förträngde jag visst igår när jag tänkte ta mig an ett par förstoringar som legat ihoprullade i säkert ett år.

Vad gör jag för fel? Hur mycket lim jag än sprayar på, så sitter prylarna inte fast. Som mest var halva fotona upprullade, och då var jag ändå där och tryckte fast dessa igen var 5:e minut. Inte ens dubbelhäftande tejp fungerade, förmodligen blev ytan så konstig av spraylimmet så den inte kunde fästa tejpen.

Nu efter natten så korvar det fortfarande upp sig, så det är bara att inse att det inte kommer att fastna hur mycket jag än trycker. Så jag får tänka ut nåt annat, kanske försöka klämma in lite annan lim emellan för att se om det håller bättre.

Så, nu känns det bättre när jag fått gnälla av mig lite...


Kommentarer
Postat av: Carina - inspirera

Har tyvärr ingen erfarenhet av spraylim...ser ju alltid så lätt ut när de använder det på tv:n!

Men fin, fina bilder var det iallafall ;)

Kramen.

2011-01-03 @ 16:29:54
URL: http://inspirera.bloggsida.se
Postat av: Bodil

Jag håller med dig. Spraylim suger. Har testat två varianter. Båda med misslyckat resultat.

2011-01-03 @ 17:54:16
URL: http://gladjeamnen.blogg.se/
Postat av: Camillasnyahem

Vad trist när det inte fungerar, hoppas det löser sig! Vilka superfina kort på sonen! Och så måste jag bara säga att jag är otroligt imponerad av dig daily-projekt, vilket fint minne du skapat.



Trevlig fortsättning!

2011-01-03 @ 18:11:49
URL: http://www.camillasnyahem.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0