Mrs. b & co

Lillasysters säng

Stundtals är jag en så förbenad velpotta. För mycket valmöjligheter, och jag blir tokig. Med resultatet att jag inte kan välja. Sen vill jag gärna också ha hela bilden klar för mig innan jag sätter igång. Så att allt blir ”rätt”. Och så att jag inte ångrar eller ändrar mig på vägen. Det är som att jag väntar på något slags ”halleluja moment”, som ska sparka igång det hela.

Men det håller inte alltid att vänta tills bilden klarnat. Ibland får man bara bestämma sig för något, så att det överhuvudtaget ska bli gjort. Detta projekt skulle ha påbörjats för länge sedan, och jag har lite dåligt samvete för det. Ett barnrum känns inte särskilt inspirerande när det är alldeles vitt och kalt. Å andra sidan tillbringas inte jättemycket tid där inne, då rummet är på övervåningen, och mesta leken sker på nedervåningen. Av den anledningen har det blivit nedprioriterat, då andra saker varit viktigare. Det vita har jag också valt medvetet. Rummet vetter mot en bergvägg i norr, och är således ganska mörkt, så det behöver all ljus det kan få. På bilden känns rummet ljusare tack vare solen som reflekteras i det snötäckta berget.




Samtidigt är det förstås roligt med stor valmöjlighet. Att inreda ett barnrum är egentligen hur kul som helst när det finns så mycket fint och roligt att välja på. Och nu har tiden kommit till att något måste göras. Lillasyster har lovats en ny säng för länge sedan. Jag hade gärna valt en gammal charmig växasäng med snygg patina. Alternativt något övermålningsbart. Men den tiden har jag inte - till att varken leta efter det rätta objektet, eller att införa ytterligare ett målarprojekt till familjen projektlista. Så idag tog jag till slut ett sängbeslut. Jag har scannat Blocket, letat på de stora möbelvaruhusen, men inte hittat något där det sa klick. Men ett val fick göras ändå. Och det stora möbelvaruhuset är ganska oslagbart när det kommer till prisvärda barnmöbler. Så nu känns det skönt. Ett beslut är taget, ett inköp är gjort, och det är ett bra steg framåt. Nu hoppas jag, pö om pö, att kunna fortsätta detta projekt så att det blir ett barnrum av det hela till slut.

Och huvudsaken är förstås inte att jag ska bli nöjd. Utan den lilla, stora, tösen. För henne kvittar det vad mamma väljer, så länge hon väljer något.

Det var en lite spänd men mycket stolt lillasyster som gick och la sig ikväll i sin egna stora säng.






Kommentarer
Postat av: Linruz

Åhhh vad härligt med egen ny säng.

Hon ser såå stol ut. Stora tjejen.

Kram Lina

2010-01-09 @ 22:16:33
URL: http://www.linruz.se
Postat av: Camilla(s nya hem)

Så fint hon passar i sin nya säng! Kan tänka mig att hon var stolt? :)

2010-01-09 @ 22:18:41
URL: http://www.camillasnyahem.se
Postat av: Proforma

Stort ögonblick när man får stor säng! Hoppas hon sover i sängen hela natten!

Irene

2010-01-10 @ 01:02:25
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Carolina

Jag velade precis lika dant som du när en större säng skulle inhandlas till lill herrn här hemma. Ville helst hitta en gammal fin sak som kunde målas om, men de är inte lätt och inte till ett hyggligt pris heller.. Så Edvin sover kanonbra i en lika dan säng som lillasyster hos er har!



Ha en bra kväll!

2010-01-11 @ 22:19:19
URL: http://ljuvligacarolina.blogg.se/
Postat av: Evasleva

Vad sött med fåren vid huvudändan :)

Vilken fin blogg du har. Många fina bilder!

2010-01-15 @ 11:28:44
URL: http://www.evaslevapysslar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0