Mrs. b & co

December Daily 2010: dag 10

Julgransköp. Äntligen. Det har inte gått en dag, utan att ni frågat om det är dags. Vi brukar köpa vår gran hos en lokal försäljare ca 1km hemifrån oss. Vi kör förbi granstället på väg till och från dagis varje dag. Varje dag har ni frågat - har den kommit upp än? Och varje dag hittills har vi fått svara - nej, det är bara potatisen som är uppe. Det är skylten för julgranar vi pratar om. Den så efterlängtade skylten. Tidigare i veckan frågade ni igen. Jag svarade då att jag tror att skylten kommer upp på fredag. Jag har ett svagt minne av att den kom upp en fredag förra året, och gissade att det kunde vara så även i år. Okej, på fredag då - svarade ni. Och jag tänkte hoppas verkligen det, annars får vi nog ta och köpa granen någon annanstans i år. Men så idag på hemvägen från dagis glömde jag helt bort att se efter. Vilken tur att pappa inte var hemma än så att han kunde kolla på hemvägen från jobbet. Och när pappa väl kom hem fick ni så äntligen höra den efterlängtade nyheten - den är uppe nu! Och precis som lovat åkte vi dit direkt efter middagen för att välja en julgran.

Picking our christmas tree. Finally it happened. You have been asking me every day if the sign has come up yet. And every day I have had to answer: "No, no sign yet. There's only the sign for the potatoes he sells." We have a tradition of buying our tree from a local seller only a mile from home. We drive past his place every day, on our way to day care. And we have been looking for the sign for almost two weeks now. And Friday evening, it was finally up. The sign saying "Christmas trees". And, as promised, we headed straight there after having finished our dinner.


Digitala templates och overlays: Ali Edwards / Designer Digitals


Kommentarer
Postat av: Lisa O

Hej! Vad kul med fler svenska scrappare! JAg klickade på din första bild i det här inlägget på flickr, men jag förstod inte att det var du!

2010-12-11 @ 18:42:31
URL: http://elisabetottosson.blogspot.com
Postat av: Barfotsgatan

Vad imponerad jag blir av din bok! Vilket fantastiskt minne längre fram! Superfin!

//Anna

2010-12-11 @ 23:06:51
URL: http://www.barfotsgatan.blogspot.com
Postat av: cia

That barn photo is GORGEOUS!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0