Mrs. b & co

Splittrade tankar

Det hände en liten fadäs igår när jag stod för målandet. Ett par steg ner från stegen, och plums med foten halvt ner i målarburken. Så det kan gå. En liten del färg gick förlorad. Och mina Crocs likaså. Utvändigt ser det väl ut som att det kanske skulle gå att putsa med lite thinner. Men invändigt… Man kan väl säga som så att jag inte behöver måla tånaglarna på den foten på ett tag. Men skam den som ger sig efter små motgångar – jag fortsatte målandet med bara en sko och det gick det med även om det förmodligen såg rätt roligt ut. Jag ska nog passa på att utnyttja detta tillfälle till att införskaffa ett par nya crocs i en annan färg.






Så det har blivit att jag har gått barfota där ute, nu när jag stått utan mina ”gå-ut-i-trädgården-skor”.  Det känns lite symboliskt också. Att jag en sista gång vill känna gräset under bara fötter innan vardagen tar vid imorgon.

För det är helt klart lite splittrade tankar idag. Jag har inget emot sensommar och höst, tvärtom det är en mycket skön årstid. Det är nog mest att jag skulle vilja ha lite mer tid. Tid till att vara ledig. Tid till att fixa och greja. Bara få lite mer tid till att få  ordning&reda på saker och ting. Att hinna avsluta påbörjade projekt. Beta av och sätta punkt. Så att jag kan lägga all kraft på den omstart som hösten oftast innebär. Men hur mycket jag än vill så är det sista dagen idag. Det känns lite som lugnet före stormen. Jag går in och ut ur huset och försöker samla tankarna. Kameran följer med ibland. Och knäpper bilder på det som syns.

Idag åt vi sill & potatis till lunch. Det är gott med kall mat när det är varmt ute. Gräslöken klippte jag från vår odlingslåda. Vi kan väl konstatera att av de två gräslökar vi planterade var det minst en för mycket.




Vår dvärgsyrén på stam blommar igen på en av kvistarna. Lite sött faktiskt. Och dessa "pappa långben" verkar ha förökat sig lavinartat. Nu är de överallt, ute som inne.





Idag har det varit tryckande värme. Det är klart att det får bli bad i vattenspridaren för de som så önskar. Dvs lillasyster. Undrar om hon har förstått att det är dags för dagis imorgon.





Just nu luktar det gott i huset. Det blev en sista blåbärspaj av bären i kylen. Nu åker de återstående in i frysen i sällskap med de andra. För det är nog dags att byta ut gottigheter mot nyttigheter. Men först en sista paj alltså. Med dubbla satsen smulor, som jag brukar göra. Det blir nog gott till efterrätt ikväll.



Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag tror många känner som du på sin sista dag. Jag känner lite tvärtom men förmodligen för att jag nu börjar mammaledigheten "på riktigt" när vardagen kommer igång och sambon jobbar och lilltjejen är på dagis. Och så är jag av den sorten som älskar hösten :-)

Hoppas du njuter av din fina blåbärspaj och familjen denna kväll!



Kram Jenny

2010-08-15 @ 17:40:17
URL: http://www.fyraifamiljen.se
Postat av: Postadress Torslanda

Jag känner precis som du. Älskar sensommar och hösten men ändå.

Njut av sista kvällen.

2010-08-15 @ 18:14:23
URL: http://www.postadresstorslanda.blogspot.com
Postat av: araminta

Fina bilder!Tråkigt med crocsen men det är bra när man ser det posetiva! Ja det klart man passar på att köpa nya..det är ju alltid kul :)

Kramizar

2010-08-15 @ 19:51:27
URL: http://araminta.bloggsida.se
Postat av: Pernilla

Jag hade min sista lediga dag förra söndagen. Och precis som du hade jag önskat mer tid. Jag kände mig inte färdig. Det var förvisso inte så oväntat att jag inte skulle känna mig färdig efter fyra veckors semester - jag kände mig ju inte ens färdig efter 1,5 års föräldraledighet... Imorgon går jag på min andra jobbvecka efter semestern och det känns faktiskt ganska trögt fortfarande. Lika snabbt som jag kom in i semesterlivet, lika lång tid tycks det ta att komma in i vardagen. Well well. Imorgon är en annan dag.



Kram!

2010-08-15 @ 20:48:07
URL: http://lycklig.org
Postat av: Åsas formaliteter

Hej! Jag kollade in listan med bubblare på bloglovin' och hittade hit. Fin blogg och härliga bilder! Jag kommer tillbaka!

/Åsa

2010-08-15 @ 21:12:07
URL: http://www.heurling.com/blog
Postat av: tina

Här är vardagen också tillbaka!Synd på crocsen, men som du säjer man får ta tillfället i akt och köpa ett par nya =)

Blåbärspaj gjorde vi också igår, kanske det finns en liten bit kvar i kylen till förmiddagsfikan.

Ha nu en fin vecka



kram/tina

2010-08-16 @ 09:24:04
URL: http://tinaminastina.blogg.se/
Postat av: LiseLotte

Sensommar är som en gammal vän som har hälsat på och lovar att komma igen nästa år men som nu ska åka hem. :)



LiseLotte

2010-08-17 @ 14:39:30
URL: http://liselottesjodin.blogspot.com/
Postat av: Perlan

åh gud, blåbärspaj som är så tokgott. Skulle nog kunna sätta i mig en paj själv :))

kram

2010-08-17 @ 20:06:50
URL: http://www.perlan.org
Postat av: HUSnrNIO

KÄnner igen mig i dina ord. Det är med splittrad känsla kropp och knopp som jag tar mig an den första veckan av vardag efter sommaren. Fina bilder du visar. Ha en trevlig dag.

2010-08-19 @ 09:03:12
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Proforma

Tack snälla för grattishälsningen! Oj... nu blev jag sugen på paj! :)

Kram Irene

2010-08-19 @ 19:45:53
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin

Nog är det så att antingen är sommaren för kort eller så vill man för mycket på denna begränsade tid. Jag är definitvt inte klar med sommaren för den här gången, även om den verkar klar med mig snart.

2010-08-22 @ 00:23:34
URL: http://nancyandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0