Mrs. b & co

Utebord


Här är vårt senaste färdigställda projekt. Ett egenbyggt utebord - äntligen! Äntligen kan vi få njuta av tidiga mornar med smarrig frukost ute på altanen. Och sköna middagar under parasoll med grillat och ett glas rosévin. Mmmm.
Eller inte. Glädjedödare nummer ett, ettriga getingar med hela tjocka släkten, har gjort att vi numera väljer att äta inomhus... Trist men sant.

Inspirationen till bordet kommer från Martin Timell & Äntligen Hemma. Bordet är behandlat med svartpigmenterad träolja. Självfallet var det absolut nödvändigt att ett nytt verktyg behövde inhandlas, enligt maken. Annars skulle det inte gå att tillverka detta fina bord. Ja ja, maken fick sitt verktyg, jag fick mitt bord...

 


Kommentarer
Postat av: anette

Snyggt! Vi har också tänkt bygga ett eget bord till vår nya altan, tack för inspiration.

2008-08-02 @ 09:51:56
URL: http://vibyggerhus.blogg.se/
Postat av: Mrs. b

Tack!

Ett litet tips om ni bygger eget och oljar in bordet med pigmenterad olja - olja inte undersidan på benen... (vi kom på det typ sekunderna efter att det kanske var lite onödigt att olja där...)

2008-08-02 @ 22:11:56
URL: http://mrsbandco.blogg.se/
Postat av: martina

Så snyggt! Jag vill också ha nya utemöbler. Men det måste ju vara extra roligt att fixa det själv! Vad roligt med en ny inredningsblogg, det kan ju aldrig bli för många =)

2008-08-04 @ 14:40:01
URL: http://skepparegatan.blogg.se/
Postat av: Jonas

Hejsan! Erat utebord är helt underbart. Vi har tänkt bygga ett liknande och nu undrar jag om ni har en ritning att bjuda på för detta projekt.



Skulle vara ytterst tacksam om ni kan maila detta till oss i sådana fall



Tack på förhand

Jonas och Joanna

2008-08-06 @ 12:50:38
Postat av: Mrs. b

Tack tack! Bordet tycker vi var ett roligt projekt. Ganska enkel konstruktion också (nåja, det krävdes förstås inköp av en cirkelsåg...).



Ritningar ska finnas nånstans hemma, säger maken. Så jag kollar upp det och mailar det sen när vi åter är hemmavid.

2008-08-06 @ 20:31:57
URL: http://mrsbandco.blogg.se/
Postat av: Carolina

Ännu mera inspiration här..precis ett sånt bord vill jag ha, fast vitt o att ha som köksbord...

Såg här uppe att någon annan önskade att få ritningarna mailade..Är det något som går att ordna även till lilla mig kanske? Bara för att överbevisa min sambo att det faktiskt Är enkelt att bygga ett sånt!

Och tack för tipset att kolla tyg på mio, det ska jag absolut göra!

2009-01-04 @ 12:25:25
URL: http://ljuvligacarolina.blogg.se/
Postat av: Cajsa

Hej! Vi har sökt efter programmet när Martin gör detta snygga bord. Vet ni när det var eller har ni ritningar att skicka. Tack på förhand!

Magnus & Cajsa

2009-04-10 @ 21:58:38
URL: http://wiselquist-nylund.blogspot.com
Postat av: Gert o Nina Gustavsson

Hejsan och vilket superfint bord ni gjort! Vi har byggt en altan och den blev mycket större än vi trott och skulle vilja göra ett sånt bord som ni så vi kan själva välja hur långt det ska vara:)Finns inga som passar för alla blir att se jättesmå ut på altanen. Hittar inte på datorn ritningar så undrar om ni kan maila till oss så vi ser hur ni gjort lite enkelt och sen får vi förstås göra efter våra egna mått. Tack på förhand från oss

2010-05-15 @ 18:09:59
Postat av: Pernilla

Superfint bord! Vi har också ett altanprojekt på g och skulle gärna ta del av ritning om det finns möjlighet...?! Tack på förhand!

2010-05-17 @ 22:48:03
Postat av: Mrs. b

Så roligt att ni gillade utebordet!

Ett inlägg om hur vi byggde bordet finns att läsa här:

http://mrsbandco.blogg.se/2009/january/instruktion-utebord.html>



2010-05-18 @ 07:03:13
URL: http://mrsbandco.blogg.se/
Postat av: Åsa

råkade hamna på din blogg, och tusan vilket snyggt bord ni byggt! Vill oxå gärna ta del av ritningarna :)

2011-07-24 @ 09:49:30
Postat av: Hampus

Underbart snyggt bord.

Finns det en möjlighet att ni kan skicka ritningarna till mig oxå?

2012-01-31 @ 21:36:50
Postat av: Nina

Men åh vilken inspiration. Satt just och bläddrade i mio katalogen och såg ett bord, med kryssad sida och mörkt (som matbord) jag sa "sånt här vill jag ha, fast ute" googlar sedan på "att bygga eget utebord" och vad dyker upp, typ ett identiskt här på Er sida, fast snyggare! det här blir det! tack!!!

2012-03-15 @ 12:15:14
URL: http://nindra.blogg.se/
Postat av: BECKAS RESA

Åhh riktigt fint! Har egna planer på att bygga något itll vår veranda här hemma och detta såg ju jättefint ut.



Mvh Becka

www.beckasresa.blogspot.com

2012-08-11 @ 10:24:37
URL: http://www.beckasresa.blogspot.com
Postat av: Vanja

Hej!

Fantastikst fint bord ni byggt.Nu ska jag och gubben göra om på altanen och blev verkligen insperarad av ert bord bygge.
Sökt efter ritning till bordet med har inte lyckats hitta något.
Finns det möjligt till att ni vill dela med er av ritningen :)
Skulle verkligen uppskattas.

Tack på förhand.

Mvh. Vanja

2013-04-22 @ 14:06:49
Postat av: André

Hejsan! Verkligen fint bord!

Blir väldigt sugen att själv prova bygga ett liknande!

Skulle verkligen uppskatta ifall ni skulle kunna tänka er att skicka er ritning till min mail. (Skulle underlätta bygget en hel del)

Tack på förhand!

Mvh, André

2014-01-27 @ 12:14:26
Postat av: Anna

Hittade ert snygga bord på nätet och vill också bygga ett eget.
Maila gärna ritningar till mig med så tackar jag alldeles extra i förväg.

Mvh // Anna

2014-12-08 @ 17:35:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0