Mrs. b & co

En omöjlig önskan om te

Idag är sista dagen på vår vistelse på härliga Gotland, och vad passar bättre än en regnig sista dag som ändå behöver ägnas åt boendestädning. Det kommer säkerligen ett par relaterade inlägg framöver när vi åter är hemmavid. Utöver städning brukar regniga dagar för min egen del leda till att det börjar rycka i projektnerven. Det finns tusen och åter tusen saker att ta tag i hemma, men vi har medvetet försökt bromsa på fixandet i år för att försöka priortera det mest viktiga.

Utöver projekttankar så brukar regniga dagar betyda lite mer tid framför datorn. Idag har jag återigen surfat in på Keep Calm Gallery i förhoppning om att mitt önsketryck återkommit i den ljust blågröna färgen. Men icke. Det är så typiskt mig. De gånger jag väntar med inköp av något jag vill ha, så är det försent. Te-drickare som jag är gillade jag trycket första gången jag såg den för något år sedan. Kaffe är inte min gebit sen den dagen på dagis när jag lyckades övertala fröknarna om en kopp svart kaffe... Men tillbaka till "Tea Revives You" - när den fanns i färgen "Sage" tänkte jag att den ska jag minsann köpa någon dag, bara jag vet exakt var den ska hänga. Och när sedan funderingarna hade landat och jag glatt var redo för ett inköp så var trycket borta! Istället finns den nu i en olivgrön färg. Och därmed får jag nog fundera lite till. Färger är svårt när man inte sett i verkligheten. Det är möjligt att denna skulle kunna passa in den med, vi får helt enkelt se när jag grubblat färdigt.




Bilder: Keep Calm Gallery


Kommentarer
Postat av: Bitte

Ramlade in på din blogg när jag letade efter mönster och info om mormorsrutor. Va fint du fotar. :D gilla

2010-07-23 @ 23:23:50
URL: http://bloggen.fi/paradox
Postat av: Linruz

Håller tummarna att det kommer in igen .

Tycket är verkligen sååå snyggt.

Kram Lina

2010-07-24 @ 09:41:31
URL: http://www.linruz.se
Postat av: Designtjejen/Emmelie

Vilka helt underbara bilder du har tagit? Jag blev bara sittande här och titta på alla :-)

Kram

2010-07-24 @ 11:59:30
URL: http://designtjejen.hemmakanalen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0