Mrs. b & co

Vardagsbilder

Jag försöker komma igång med vardagsfotograferandet igen. Jag vet inte vad som hände, tanken var ju att fotograferandet skulle öka i och med ljuset som kom med våren och sommaren. Men det var nästan så det blev tvärtom. Jag skulle inte heller bli förvånad om suget efter att fotografera mera ökar nu när det återigen går mot mörkare tider...

Men här följer i alla fall ett par bilder från de närmaste dagarna som gått.

Rosor. Jag har gått från att vara aster-beroenden till ros-dito. Så här mycket blomsterbuketter i sekvens har vi inte haft på länge. Om man bortser från tulpansäsongen förstås, då jag brukar ligga i rätt hårt och köpa bukett på bukett. Men för stunden just nu är det alltså rosor som gäller.



Nu är det höst, men än funkar det att ta en sväng i gungan.



Det som upptar våra tankar mest just nu. Äntligen har våra hantverkare påbörjat bygget av carport med förråd. I helgen har vi målat panelbrädor. Allt tar lite längre tid än man tror. Jag längtar tills detta projekt är färdigt!




Det är kanelbullens dag idag. Våra bullar mumsade vi i helgen. Tillsammans med en födelsedagstårta (på paketet stod det visst bröllopstårta, men vi kan konstatera att tårtan var lika god även som födelsedagstårta). Gratulerar i förskott, mamma!




Dessa söta små filurer hämtade jag idag på dagis. Om en halvtimme ska spindelmannen få en spruta (poliovaccin). Jag önskar jag kunde byta plats så att han slapp.


 



Kommentarer
Postat av: Camillasnyahem

Vad bra att du tar upp vardagsfotandet igen, de här inläggen gillar jag! En härlig mix av allt.



Hoppas sprutan går bra, visst vill man byta plats med dem. Aj aj...

2010-10-04 @ 18:06:50
URL: http://www.camillasnyahem.se
Postat av: eastcoastmom, USA

Jag gillar också rosor, mycket. De där orange var fina, höstrosor!

2010-10-04 @ 18:20:43
URL: http://villha.blogspot.com
Postat av: Mia

Sen mitt break i sommras försvann vardagsfotograferingen och redigeringen av bilder nästan helt förrutom, det kändes så trist men nu när jag börjat blogga igen har jag mer inspiration än någonsin och jag mår så mycket bättre efter det lilla uppehållet...man ska nog pausa ibland så kommer glädjen tillbaka:)



Må väl min vän, hoppas du fick dig en bulle i dag:)



Kram Mia

2010-10-04 @ 18:49:02
URL: http://mittvitahus.blogspot.com
Postat av: Bodil

Gud, vad ni är tappra och kämpar på med huset och trädgården. Men fint blir det! Söta ungar också. Min Melker är en riktig kruka och har aldrig velat måla sig i ansiktet. Vi får se om Meja är av annat virke. En fin vecka önskar jag dig. Kram, kram.

2010-10-04 @ 20:43:27
URL: http://gladjeamnen.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin

Det är ju så att just vardagsfotandet är något av det svåraste att hålla disciplin på, helst med kamera modell större. Men det väldigt kul när man ser det i efterhand, helst en sådan här blandad bukett med bilder. Hade en äldre arbetskamrat som nu gått i pension och hon berättade att när hennes barn var små tog hon till och med kameran med när barnen skulle till doktorn. Själv har man ju mest bilder eller super8-film från semestrar storhelger, skolavslutningar och dylikt när man var liten.

2010-10-05 @ 22:50:40
URL: http://nancyandi.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Älskar bilden på barnen, helt underbar!

Rom byggdes inte... ja, men det där vet du! Visst är det tråkigt när det tar sån tid! Vårt garage är inte färdigt än efter två år, vi har isoleringen kvar!

2010-10-06 @ 00:02:25
URL: http://proforma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0