Mrs. b & co

Utmaning & utmärkelse

Jag har blivit utmanad av dahlarna, och självklart antar jag den!

Regler:
1. Publicera reglerna på din blogg
2. Svara på de sex 8-sakerna
3. Meddela de utmanade på deras bloggar


8 favoritprogram

1. Äntligen Hemma
2. Bygglov
3. Roomservice (nåja, när vi hade den kanalen)
4. House
5. Vänner
6. En "klassisk" film som t.ex. "Sleepless in Seattle"
7. Stolthet och fördom
8. Numera ser jag så lite på TV så jag inte kommer på fler favoriter på rak arm

8 saker jag gjorde igår

1. Bakade lussebullar

2. Planterade hyacinter & amaryllis

3. Tvättade 4 maskiner lakan och handdukar för att sanera rubb & stubb efter veckans magsjuka

4. Slog in en julklapp

5. Spontanshoppade en printer på ICA, då en ny printer tydligen är billigare än att köpa nya färgpatroner till vår gamla printer...

6. Flyttade undan ett par krukor på altanen med resterna av sommarblommorna

7. Virkade några mormorsrutor

8. Satt en stund framför datorn


8 saker jag ser fram emot

1. Jullov
2. Påsklov
3. Sommarlov
4. Att sätta mig ner på jullovet med en kopp te och alla mina olästa tidningar

5. Pynta julgranen
6. Att sätta igång med projekt hall, projekt lillasysters rum, projekt gästrum, etc.
7. Att utnyttja mitt presentkort på Varbergs kurort
8. Ett nytt år!
 

favoritrestauranger (eftersom restaurangbesöken lyser med sin frånvaro för tillfället skriver jag maträtter istället)

1. Pasta Etc. i Linnéstaden (Gbg)
2. Tacos
3. Oxfilé med rödvinssås
4. Grillat på sommaren
5. Dr. Oetker fryspizza
6. Pasta Carbonara
7. Fläskfilé med mozarella och parmaskinka
8. En god "sommarsallad"

8 saker på min önskelista
1. Mer tid

2. En ny digital systemkamera + en bra blixt
3. Vipp tvålpump i vitt eller svart
4. Tove Adman ljusstakar i betong
5. Träskor Hasbeens "Peep toe High" i svart
6. &-tecken med alla familjemedlemmars namn från Många rum
7. Snö på julafton
8. Att hela familjen är frisk under jullovet

Jag har sett flera som redan blivit utmanade så jag skickar inte vidare denna gången.

Utöver detta så har jag även fått en utmärkelse! Tack snälla Jenny (med inspirerande bloggen Jennys Hus)! Jag gillar dig också! :-)


Det finns så många bra, inspirerande, trevliga, och roliga bloggar som jag följer, och jag vill helst skicka utmärkelsen till er alla! Men det gör jag nog hellre genom att besöka er istället!

Kommentarer
Postat av: dahlarna

Vad kul att du antog 8-utmaningen & vad roligt att läsa lite mer om dig! Hoppas att du har ahft en mysig söndag! KRAMISAR!!!

Postat av: Malin

Vad kul att läsa dina svar från utmaningen! Jaa visst är Stolthet o fördom bra? Har tv serien påDVD! Har dock INTE sett filmversionen.

2008-12-15 @ 06:49:01
URL: http://malkins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0