Mrs. b & co

Fönsterfilm

Ni som har byggt eller håller på och bygger nytt hus vet hur mycket det är med alla val som ska göras inför husbeställningen. Det är väldigt roligt men även jobbigt att i princip kunna välja hur varje detalj i huset ska se ut. Åtskilliga timmar läggs ner på att vrida och vända på detaljer och inte förrän efteråt, när huset står färdigt, kan man känna efter om man valde rätt.

Ett val som jag är glad över att vi gjorde var att välja bort råglas-fönster i toa/badrum till förmån för vanliga fönster. Länge satt det pappkartong tejpat i lagom höjd på fönstret - man vill ju inte vara näcken inför grannarna - men till sist lyckades jag få tummen ur och köpa fönsterfilm. Och det valet var inte så svårt nu när det finns så otroligt mycket fina fönsterfilmer.

Till vänster badrumsfönstret med "Pelargon" från Strössel Design, och till höger toa-fönstret med "Träd" från Maria Liv.




  Jag lovar att återkomma med val som inte blev lika lyckade...

Kommentarer
Postat av: Malin Inspiration & design

Mrs b; Tack tack! Haha, känner igen det där med att bearbeta karln, det fick jag göra innan våra köptes ska du veta. Han tyckte mest att det avr "onödigt smäck". :)Jag är glad att jag stod på mig för jag är jättenöjd med dom. Lycka till med Bearbetningen! :)



Vad fina fönster ni har!! Jätteschysst!

Postat av: saravillfara

Vilken fin blogg du har startat upp!

Helt i min smak att välja det glas ni gjorde. Det blir ju mycket trevligare att kunna se ut, och istället så snyggt och praktiskt att ha fönsterfilm istället i nederkant, så att man slipper att bli sedd.

Supersnyggt!

2008-08-03 @ 11:19:25
URL: http://saravillfara.se
Postat av: anette

Snyggt! Vi har gjort samma val i badrummet på övervåningen, men valde råglas på bottenvåningen. Jag hoppas dock att inte behöva något insynsskydd alls där uppe, mer än kanske en orkidé, för att kunna ligga i badet och titta på himlen :).

2008-08-04 @ 15:08:26
URL: http://vibyggerhus.blogg.se/
Postat av: Dessi

så snygga! gillar dom med pelargoner starkt!

2008-08-13 @ 16:53:07
URL: http://dezzys.blogg.se/
Postat av: PinkNation

Snyggt!

Vet du om det funkar att ha på duschdörrar också? Våra kommande duschdörrar är helt genomskinliga. :)

2010-03-15 @ 07:26:26
URL: http://pinknation.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0